onsdag 28 juli 2010

Nu har liten blivit stor;)

För ett par år sedan köpte jag fröer från konnässörsklubben (tror jag det var) av denna Echinacea purpurea 'Rubinstein' (Röd solhatt) ETT enda frö grodde:) och den plantan vårdade jag ömt. På hösten satte jag ut en liten pluttplanta och över alla under klarade den vintern. Sedan har den växt och växt och....................
I år är den riktigt ståtlig må ni tro;) säkert 1 meter hög och stadiga stjälkar.  Mer gammalrosa i färgen än tex. 'Magnus'











9 kommentarer:

  1. Härlig den var, kanske är det en sådan jag har ,,trodde min var Magnus men min är också sådär ljus .
    Härliga dina Dagliljor är jag gillade den där spindeln,,
    Ha en go torsdag Kram !

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker en!! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Vad härligt, en ståtlig medicinväxt ;)

    SvaraRadera
  4. Vad snygg både färg och form det var på den rudbeckian.
    Vad roligt det är när man bara lyckas få ett frö att gro och överleva, och man sen får en ståtlig planta. Det är odlarglädje;)

    Jag tyckte också att spindel dagliljan var otroligt häftig. Jag gillar inte spindlar direkt annars ( varken kryp eller dagliljor) men denna var helfin. Kan bero på att jag är förtjust i "svarta" blommor:)
    Kram Elinore

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att en grodde och klarade sig! Såå fin!
    Ha en bra dag! / Irene

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!
    Det känns fantastiskt att få en stor fin planta från ett litet frö.
    De blir lite extra älskade..
    Ha det gott
    Carina

    SvaraRadera
  7. Ett enda frö.... Tjusigt!

    /Anette

    SvaraRadera
  8. Mina har dött ut här, blev utkonkurrerade av andra större växter är jag rädd. Men det känns som om det kanske borde bli en ny rabatt med lite rudbeckior i :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  9. Ser att det var ett tag sen jag tittade in, den lilla stolen och ängeln såå fina vilket fynd.
    Du har så mycket fint i trädgården.
    Mariana

    SvaraRadera