söndag 16 augusti 2015

Blått o torrt!

I går var jag på en jättetrevlig bussresa med STA till Skaraborg. Vi tittade på 4 fantastiska trädgårdar samt en plantskola:) Det är en lyx att få umgås med trevliga människor, titta på trädgårdar i strålande sol o värme och njuta av livet i största allmänhet :) Njuter gör jag också av min egen trädgård och att Clematis Jackmanii klarade flytten till kruka och övervintring i växthuset och utplantering på sin nya plats i våras, att den blommar nu är ju helt underbart :) 
 Blommar för fullt gör också Afrikas blå lilja trots miserabel skötsel av mig.
 Vackert eller hur?
Underligt är att trots stora mängder regn både i juni o juli så är det torrt, vansinnigt torrt så det singlar gula löv ner i rabatterna så det ser riktigt höstlikt ut. Troligtvis var det blåsten som torkat ut  så väldigt.

2 kommentarer:

  1. Afrikas blå ser då inte alls ut att lida. Jag skulle önska att jag hade bra hand med dem, de är ju så fina!

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Vad stor och fin klematisen är trots att den bott i kruka och flyttat. Otroligt! Att det är torrt håller jag verkligen med om. har vattnat idag och det känns lite knasigt när det regnat så mycket.
    Allt Gott! Anna-Karin

    SvaraRadera