torsdag 15 januari 2015

Tulpanens dag!

 I dag kom syrran o hälsade på och jag fick en stooor bukett tulpaner, passade ju perfekt så här på tulpanens dag :)  Senare åkte Göran o jag och köpte jord så att jag kan börja plantera om en del av fuchsiorna och pelargonerna. Det var/är ett riktigt busväder med snöblandat regn och halv storm så det var skönt att komma hem och in i värmen igen:) Hoppas att det inte fryser på detta nu för då blir det inte roligt.
Den här lampan köpte jag på Ullared i fredags, passade perfekt på skänken i vardagsrummet. Fint med en ljuskälla där även nu sedan jag tog bort adventsljusstakarna :)

5 kommentarer:

  1. Gullig syster du har.
    Gillade lampskärmen jättemycket.
    Kunde man köpa endast lampskärmar också på Ullared?
    Ha en skön tulpankväll
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Annika det var det som var så bra, man köpte de var för sig :)

      Radera
  2. Jättefin lampskärm! Ett år köte jag en Marockoinspirerad stor, rund lykta på Ullared för typ under 100 spänn. Exakt samma pryl hittade jag samma sommar hos i en flott gardencenter nära Kunsbacka för 600 kr!!!!
    På tisdag tänkte jag samla ihop mig och komma och lyssna på dig och maken din i Gamlestaden :-))!

    /Anja

    SvaraRadera