torsdag 25 september 2014

Böcker o lökar :)

 I närmare 20 år har vi besökt BOKMÄSSAN i Göteborg, vi har det som tradition Göran, dotter Emma o jag. De senaste 3 åren har även vårt lilla barnbarn Nicholas varit med:) Kommer faktiskt inte ihåg om han var med 2010 för då var han ju bara några månader men det är inte omöjligt:) Vi börjar alltid med "barn o ungdomsavdelningen" I alla fall sedan Nico föddes:)
 En läskigt stor katt ville prata med Nico, bäst att gömma sig bakom morfars ben:)
 Lite grann från ovan ser man hur enormt stort det är.
 På andra våningen "Mat o Trädgård" hittade vi de här glada killarna:) Tony Johansson o Peter Bengtsson. Köpte några lökar av dem innan vi gick:) 
Tryggt att hålla morfar i handen.
Årets "skörd" det var några som jag inte fick tag i men de köper jag troligtvis senare i höst om/när jag hittar dem:) Nu har jag lite lektyr till höst/vinterkvällarna framför brasan:)

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig tradition. Hade också gärna varit där.
    Kramen
    Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att gå där. Vi har dock slutat att gå eftersom vi inte längre får gratisbiljetter dit. Det är för dyrt, tycker jag/vi.
    Men, vi har ändå "kontakt" med den genom vår ryska vän som besöker bokmässan som inbjuden gäst.

    Ha det så gott! /Anja

    SvaraRadera
  3. Aldrig varit där... men alltid velat.... Nästa år kanske 8-)
    Nina

    SvaraRadera
  4. Böcker är alltid trevligt :) Jag lyssnar mest på böcker, skönlitteratur men köpte häromdagen en bok som heter "The secret gardener" . Jag har inte börjat läsa den än men ser fram emot att i höstrusket njuta av den. Här finns info om den: http://thesecretgardener.norrlage.se/the-secret-gardener-en-bok-av-mig/ Ha det bäst ♥

    SvaraRadera
  5. Hejsan

    Oj den där mässan skulle jag vilja gå på en gång. Ser kul ut. Hittade 4 stycken bra böcker i förra månaden här i bokaffären, som jag skall läsa sen.....nu till vintern.

    SvaraRadera