torsdag 1 maj 2014

Gul syrén!

Tänk att det redan är första maj! Det är fortfarande soligt och fint väder men ack vad kallt det blev i vinden helt plötsligt.  Det kände minsann stackars Göran av då han gjorde rent i baljan som förser alven med vatten, inget kul att doppa händerna i iskallt vatten:( Det är alltid med bävan som vi kör igång pumpen på våren, ska den gå igång eller har den gjort sitt? Som tur var gick den igång och alven kunde få komma ut från sin vintervistelse:)
Så här stora är knopparna på syrénen Syringa vulgaris 'Primrose' Det är en gul syrén men jag tycker att den är mer vit. Vacker är den i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Gul syrén vet jag inte om jag sett tidigare, men häftigt och våren har verkligen kommit vidare i Sverige.

    SvaraRadera
  2. Och en gul syrén vill jag också ha. Det är sådan fin gul färg på den. Har sett den men inte lyckas fota någon.
    Vilka underbara dagar och skönt att det är en aning svalare.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vad fint det låter med gul syren! Den skulle jag också gärna ha;-)))! /Anja

    SvaraRadera