söndag 11 maj 2014

Blått regn är bättre :)

Gårdagen tillbringade jag några timmar här, uppe på "Platån" som vi kallar det:) Glömde ju att ta en "före"bild så ni kan ju inte se skillnaden men TRO MIG den är enorm:) Det gick inte att se jorden för allt ogräs och gruset var nästan grönt av div. fröogräs som tack o lov är super lätt att ta bort :) Hade tänkt att fortsätta idag men idag ösregnar det med bara korta uppehåll så jag hälsade på mamma o pappa istället:)
 Blåregnet verkar nästan slå rekord i blommor i år, det är sagolikt många:)
Har spänt upp två ståltrådar från pergolan till spaljen på huset och hoppas att det ska fortsätta att växa upp och på huset:) Vi får se hur det går med det. Måste ju säga att jag gillar detta regnet mer än det som faller från himlen just nu:)

1 kommentar:

  1. Hejsan Monne!
    På den där vackra platsen har jag suttit och kan intyga att den är så fin! Nu när den är nystädad så måste det kännas ljuvligt.
    Till och med mitt blåregn som jag har haft i 12 år blommar för första gången! Inte så där jättemycke men det finns ändå ett antal knoppar som inte har slagit ut ännu.
    /Anja

    SvaraRadera