onsdag 26 mars 2014

Mer som inspirerade mig!

När man är i Stockholm är väl ett besök hos Zetas något av ett måste för alla trädgårdsnördar, så var det även för oss :) Även om jag inte kan förlika mig vid deras priser är det en stor källa till inspiration och handelsträdgården är fantastiskt  vacker och spännande utformad. Inspirerad av krukor som jag var/är föll jag för den här läckra planteringen, tror det var ett uppstammat olivträd med en matta av Adiantum vid fötterna:) Önskar att jag hade en STOOOOOR vinterträdgård :) 
 Det här var också jättefint, det var bara en massa olika krukor nersatta i detta träkar.
 Ska inte så mycket till för att "snajsa" till det lite och ta bort känslan av industrilokal. Vassmattor på det här viset var riktigt snyggt.
Känner ni igen krukan? (inlägget innan) Det var här jag såg den först och blev kär, men frågade inte efter priset. Var nog tur för jag tror inte att den var billigare än på Bürgers där jag köpte min:) Blev så lycklig när jag hittade den där och jag hade fötterna i den när vi åkte hem, fick precis plats på golvet i bilen:)

3 kommentarer:

  1. Verkligen en kruka i min smak och användbar till så mycket! Fnissade lite åt att du fick åka med fötterna i den för att få plats... vad gör man inte för sin trädgård...
    Själv åkte vid ett tillfälle runt i två veckor i husbilen och med en stor silltunna under bordet. Den var alltså inte tillräckligt rengjord utan det luktade allmer rutten fisk efterhand, men det var värt besväret. Hade letat efter en regnvattentunna länge!

    Ha en bra helg i vackra vädret
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kruka! Jag förstår att du föll för den - det gjorde jag med nu ;-))!
    Suck, vad "alla" handlar allt möjligt fint. Själv sitter jag här och har knappast några roliga kläder ens att ta på kroppen. Nu behöver jag en, åtminstone, sexsiffrig vinst från Postkodmiljonären.;-)))!
    Men visst unnar jag dig din fina kruka om du talar om för mig vad Burgers är för något (hur gör du den där tyska y:n?) /Anja

    SvaraRadera
  3. Bürgers är en plantskola i Köping, Sala (tror jag) ....och kanske på ett ställe till, Anja!
    Har bara besökt "originalet" i Köping, några gånger genom åren. Han har mycket läckra barrväxter bl. a.!

    Var ni i Köping på väg hem från mässan Monne? Jag gillade också krukan och undrar, fanns det fler? Vad kostade underverket?

    Skönt att det finns Bloggar att roa sig med när Forumet ligger nere ....IGEN! Tänkte mig till dig Anja...men Alen kommer före i alfabetsordningen i "Mina favoriter" så jag hamnade här först!
    Älskar din bild med alvynglingen Monne ...(minns när ni köpte den...för det berättade du på forumet då)...hostorna och gruset!
    Underbar del av trädgården!
    Nu ska jag vandra vidare!
    Ha det gott...och hoppas du blir frisk snabbt nu Monne!

    Hälsar Ninnie (i Ramlösa)

    SvaraRadera