tisdag 21 maj 2013

Passande växt för vinterträdgård?

 I oktober visade jag bilder på min stora fina Crinum macowanii som blommade för första gången, nu har det kommit en blomma till:) Förra sommaren hade jag den i växthuset på sommaren men nu har den fått komma in på altanen för att förljuva våra kvällar med sin ljuvliga doft:) Det är väl kanske lite för luftigt där eftersom den inte doftar lika starkt där men den är vacker att titta på i alla fall och fler knoppar är på gång:)
Den sätter massor av sidoknölar/lökar så i våras krukade jag upp flera stycken, får se om jag blir av med dem för de kräver lite utrymme eftersom de blir rätt stora med tiden, tror att de skulle passa perfekt för någon med vinterträdgård:)

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag hade obegränsat med utrymme. Lökväxter är fantastiska! Särskilt de som doftar.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera