måndag 25 mars 2013

Låt det bli vår nu!

 Igår var vi och lyssnade på Magnar Aspaker från nordnorge som höll ett föredrag om alpiner som han odlar i sin trädgård. Det var otroligt många vackra bilder och många "villhaväxter" men en aning för långt föredrag;( Man orkar inte riktigt koncentrera sig i en 2 timmar med en liten rast emellan. Det var lite synd;( Men som sagt ett fantastisk föredrag av en mycket entusiastisk och kunnig man:) Tyvärr blev bilderna jag tog av honom av usel kvalité så de visar jag inte:) Jag vann den här underbara vårkrukan på lotteriet och nu pryder den mitt bord i vardagsrummet:)
Måste även visa den här orkidén som vi fick i Helsingborg när vi hållit vårt föredrag:) Har aldrig sett en sådan mängd stänglar förut, 7 st!!!! och de är blommor och knoppar på alla:))

 I dag städade vi lite i stallet innan Göran gick till jobbet. Nu är jag helt galet otålig tills jag får börja att "våra" i rabatterna. Solen strålade och det var plusgrader på eftermiddagen så snäääääääälllllllllla låt det bli vår nu:)

2 kommentarer:

  1. Gillade bilden av dramaten en riktig klassiker. vilken orkide du har. Ha det bra //Britt

    SvaraRadera
  2. Jaa låt det bli vår nu!!!Jag har träfat Magnar många gånger, han var här förra sommaren och jag vet att han har mycket intressant att berätta och att växtlistan på vill ha ökas.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera