torsdag 28 februari 2013

Har skrivit förut!

 Idag strålar solen från en klarblå himmel igen, fåglarna kvittrar så det hörs genom väggarna:) (dåligt isolerat:)) Känner att vårkänslorna vaknar till liv igen och det har de tydligen gjort för mina novemberkaktusar också:) Jag har för närvarande 9 krukor av Schlumbergera truncata (novemberkaktus) fast två är sticklingar och av samma färg så egentligen är det 7 st olika färger:) Jag älskar dessa fantastiska växter som hos mig blommar i princip hela året. Jag har skrivit om dessa älsklingar förut men det gör ju inget:)
Här är resten, det finns också 2 st Rhipsalidopsis (påskkaktus) i detta fönstret med de har inte satt knopp ännu:( Jag tror att jag har kommit på varför, de vill inte torka ut och jag har nog låtit de få samma behandling som novemberkaktusarna. Nu ska jag se till att de får vatten oftare:) Om ni klickar upp bilderna så ser ni alla knoppar:)

1 kommentar: