söndag 16 september 2012

Lustigt sammanträffande!

Idag var jag med om ett verkligt lustig  sammanträffande, eller vad man nu kan kalla det. Satt och drack kaffe i köket och läste gårdagens GT, där var bla. en artikel om Ingvar Oldsberg men sin "nya kärlek" som jag ögnade igenom innan jag lade tidningen ifrån mig och diskade upp efter frukosten. Efter ungefär en kvart ringde det på ytterdörren och vem tror ni stod utanför? Jo - Staffan Oldsberg!!
Han är ju så himla lik sin far så det var nog därför jag kände igen honom omedelbart:) Han hade fått soppatorsk och undrade om jag hade lite bensin:) Det hade jag så allt ordnade sig men himmel vad paff jag blev när jag öppnade dörren:))
Annars har det inte varit något speciellt, mer än att det regnade som sjutton ett tag och det är ju VÄLDIGT ovanligt:)) Här är en bild på en av mina fackelblomster Lythrum salicaria 'Robert' heter den, en rätt mörkt rosa och inte så hög sort 60 cm men även den älskad av både mig och insekter:))

5 kommentarer:

  1. Det ligger ngt i " När man pratar om trollen, står de i farstun!"
    Grattis till 2a..
    Ninnekram

    SvaraRadera
  2. Själv träffar jag hans ex då och då - Monica O har ju ostbutik här i Höganäs och säljer världens godaste ostar och surdegsbröd. Skön att du kryat på dig. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Du måste ha sett litet förbluffad ut! ;-)

    SvaraRadera
  4. Hihi, synd vi inte fick se din min;) Så härlig färg du har på din Fackelblomster. Jag har den Lila. Den har tagit sig kanonbra även att den bara är en säsong gammal. Kram/fia.

    SvaraRadera
  5. Ja det måste ha varit en lite overklig upplevelse !(:D
    Jag gillar verkligen fackelblomster och har haft 'Robert' men den försvann tyvärr, får köpa en ny.
    Ha det bra!
    Blomkärringen

    SvaraRadera