torsdag 26 juli 2012

Mörka ögon!

Ännu en helt underbar dag, men du milde vad varmt det är;) Men dagliljorna trivs och i dag slog den här skönheten ut sina kronblad:) 'Hingucker' heter den och jag har fått den av min vän Lotta B. Den är ju planterad i år så jag antar att det är därför som den inte är fullt utslagen i blomman eller att den inte nått fullhöjd (ca 80 cm) heller. Blomman är verkligen spektakulär både i storlek (ca 16 cm) och färgen, jag älskar de här dagliljorna som har mörka stora eyezone:)
Det är inte mycket som man kan göra i trädgården när det är så varmt, det får bli små korta pass i solen och sedan raskt in i skuggan för att dricka vatten:) Det går åt litervis med vatten en så här varm dag, ändå har jag lite huvudvärk just nu.

2 kommentarer:

  1. Det var en riktig snygging det!
    Jag som brukar vara rätt värme (och kyle)-känslig tycker ändå det har varit behagligt idag, men nu tar jag ändå helg!
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med Dagliljor. Jag får aldrig nog;) Kram/fia.

    SvaraRadera