lördag 14 juli 2012

HIH-träff och första frösåddsblomman:)

 Idag har vi haft HIH-träff (Hosta-Iris-Hemerocallis) här hemma hos oss:) Dagen till ära så hade den första av mina frösådda korsningar slagit ut sin första blomma:) (den jag skrev om i torsdags) Så här blev den alltså, riktigt snygg med sitt gröna svalg. Ni ser bättre om ni klickar upp bilden:) Ska bli intressant att se de andra blommorna av samma korsning tror det är 6 stycken av den korsningen:)
 En av mina nya för i år 'Crackling Rosie' hade också den stora vänligheten att slå ut i dag;) Vi hade tur med vädret men några droppar kom det ändå när alla (9 pers.) hade kommit och vi började gå runt i trädgården:) Efter en stunds rundvandring, prat och skratt..............
 ........blev det dags för fika:) vi satt på altanen och det blev en trevlig stund medan vi diskuterade allt från hostavirus till olika frösådder och eventuell registrering av dylika. Fattar inte att tiden bara tycks flyga iväg när man träffas och har det så himla trevligt:)
Alla hade med sig lite olika plantor av HIH-växter och efter fikan och fortsatt rundvandring blev det växt-lotteri:) så nu har man lite fler roliga plantor att plantera:) Tur att jag har rensat bort en hel del växter så att jag kan få plats med några nya kul:) Nu ska jag sätta mig med ett glas vin och njuta av lördagskvällen. Senare går jag nog en runda för att kunna njuta av alla dofter som framträder allra mest och bäst i kvällningen:) Tack alla ni som kom i dag och gjorde dagen till en kanondag:)

10 kommentarer:

  1. Vad roligt du har haft idag...härligt! Spännande med egna frösådda dagliljor! Så fin den blev!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Låter som en dag fylld av nöje. Fin frösåddsblomma dessutom!

    SvaraRadera
  3. Åh.. så härligt.. det är alltid så kul att träffa trädgårdsvänner.. kram o ha en fin lördagskväll..Moa

    SvaraRadera
  4. Så spånnande med egna korsningar! Vad du kan!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laila, det är inte jag som gjort korsningarna. Vi har köpt fröna från USA, jag har bara sått dem:)

      Radera
  5. Det måste vara supertrevligt att ha så många trädgårsintresserade i sin trädgård !

    Underbara dagliljor :)

    SvaraRadera
  6. Det är alltid roligt med sådana där träffar :-)

    Den blev ju riktigt lyckad! Hur är det med dagliljor, ser de ut som de kommer att göra hela tiden sedan eller kan de ändra utseende till nästa år?

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  7. Hejsan Monne! Så mysigt det ser ut! Synd att jag inte är vän av dagliljor;)! Vore jag det skulle jag tränga mig på er HIH-grupp;)))! - fast det känns nästan som om jag skulle ha varit där - har nämligen drabbats av en jävulusisk hostavirus;))!/Anja

    SvaraRadera
  8. Synd att man missade detta!

    Camilla

    SvaraRadera