lördag 20 augusti 2011

Skifferbröllop!

Idag är det en speciell dag, just i dag för 34 år sedan sa vi JA till varandra:) Så dagen till ära har solen lyst över oss hela dagen:) Den här vackra blombuketten fick jag av min älskling redan i går kväll:)
Idag åkte vi till Svanesund och där fick jag/vi en ny tjej till samlingen.
Dessa "flickor" är gjorda av brons och det finns 5 st (tror jag) olika "poser" där de utövar yoga:) Nu har jag alltså två i serien.




Så här ser hon ut där hon sitter på stenen. Det är föresten en av de kuliga sakerna med dessa damer vi måste nämligen försöka att hitta en bra plats till henne, därefter bestämma vad hon ska sitta på (vill ju ha dem lite högre så att de syns)
Den här platsen bestämde vi oss för...........
.............och den här stenen fann vi på "vårt" stenletarställe:)) En stor rätt så platt granitbit som sonen lyfte på skottkärran för vidare färd mot trädgården:) Där grävde Göran ner stenen en bit så att den står stadigt. Tycker att hon sitter alldeles förträffligt fint där och tittar rakt på sin "syster" som ligger på magen på en uppmurad pedestal på andra sidan grusgången:))

4 kommentarer:

  1. Grattis till denna skifferdagen! Minns just att jag missade se den sköna systern i somras.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vad fin hon är...
    Grattis till den stora dagen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Tillykke med bryllupsdagen.
    Smuk buket.
    Fin "Figur".
    Tak for rundvisningen.

    SvaraRadera
  4. Man får gratulera. Vilken underbar yoga dam har du visat hennes syster tidigare? //Britt

    SvaraRadera