söndag 7 augusti 2011

Nu kan vi pusta ut!

Idag gick så vår "stora" växmarknad av stapeln:)) Det var 16 försäljare ink. mig och tiden var mellan 11.00-14.00. Det började ju inte speciellt bra för det började att regna vid 05.00 och när klockan var 11.15 hade det kommit 30 mm:( Det fullkommligt öste ner och det var inte en chans att det skulle kunna köra ut många bilar på åkern. Vid 11.30 slutade det att regna och men två parkeringsvakter som kunde lotsa bilar in och ut på väg 160 och in på alternativa parkeringar så gick det vägen:)) Solen tittade fram emellanåt och trots vädret så kom det en hel del besökare:))
Sonen som fotograferade idag eftersom jag var "fast" vid mitt försäljningsbord var lite av allt-i-allo idag, kaffeförsäljare, lotteriansvarig och som sagt fotograf;)) Det är roligt att träffa alla försäljare och skoja och prata med och alla besökare där en del är troget återkommande år från år:)) Det är både stora och små, unga och gamla som kommer och eftersom det finns loppis med allt möjligt, även leksaker och trädgården är öppen för rundvandring verkar det som om alla får någon behållning av det hela:))
Till och med social träning av valpar är möjligt:)) Här är det Pia Zvorc som tränar med sin Blue Kerry valp 'Dino':)) En underbar dag är till ända och fast jag är trött som ett vrak är jag nöjd och glad att det gick vägen trots regnet;)) Tack alla goa försäljare och besökare för en trevlig dag:)

9 kommentarer:

  1. 30 mm regn, förstår att det blev vått. Det låter ändå som om ni haft en lyckad dag. Kul för alla inblandade, ni som arrangörer och alla deltagare och besökare!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det verkade bli en lyckad dag fast den började i grått. //Det var bättre för oss hos Helen i Skåne i lörd./ Idag började dag. fm. med regn o vår Hembygdsför. hade hantverksdag 13-16 o det blev bra där också för vid 13.15 upphörde regnet- då blev det full kommers.
    VI vill INTE ha mer regn- men vi får väl ta det som det kommer
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  3. Du berättar inte vad du sålde där på marknaden. Hoppas att det gick bra med försäljningen! Så mycket regn ni har fått! Här får vi glada för droppar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Jag sålde både det ena och det andra Laila:) Dagliljor, hostor och diverse andra perenner:)

    SvaraRadera
  5. Nu ångrar jag att jag inte åkte. Gunnar och jag hade tänkt komma, men vi bestämde att det nog blev för blött för oss. Jag har tänkt gräva upp en hopplös daglilja till dig, får ta den vid annat tillfälle:-)

    SvaraRadera
  6. Önskar att jag var där, fast kanske inte ändå i det här väderet ;-) Fast jag har blivit växtmarknadberoende... och planteringsköerna växer... fast helst hade jag sett din trädgård.

    SvaraRadera
  7. Det var ju synd att ni inte kom Lotta, men ni kan ju komma när helst det passar er;)) Du vet att du/ni alltid är välkomna;)

    SvaraRadera
  8. Såg att du sålde hostor då skulle jag ännu hellre vilja vara där. Har ni denna marknad varje år?//Britt

    SvaraRadera
  9. Ah, det ser kul ut! Hoppas ni fick sålt bra så det blir många nya roliga dagliljor sen ;)

    SvaraRadera