lördag 5 mars 2011

Vem bryr sig om skitiga fönster?

När solen äntligen tittar in genom fönstret på våren då bryr man sig inte att fönsterrutan kunde ha varit renare:)) Solen har visserligen skinit in där då och då tidigare i år också men då har man liksom ändå inte känt så som man gör nu för nu vet man att det ÄR vår;) Mina novemberkaktusar är helt fantastiska till att blomma, den här blommade i augusti sedan igen i november och nu i mars;) i början av juni sätter jag ut dem utefter husväggen på altanen och sedan sätter de knopp nästan omgående.
Vi har haft plusgrader i några dagar nu och i går töade det något alldeles fantastiskt så vår plattgång som varit som en rodelbana igår faktiskt kom fram helt på vissa ställen:)
Idag skiner solen och det ser nu ut så här:) LJUVLIGT!!!!!

5 kommentarer:

  1. Nej, nu tittar vi inte på smutsen utan på vårtecknen utanför fönstren! Snön försvinner lite efterhand och snart spirar det där ute! Härligt!
    Ha det riktigt bra!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser på dina bilder att våren har kommit mycket längre hos dig! Lyckost! Sicken en kaktus du har. Min blommar bara en gång per år.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Hopp om markkontakt även här. Ännu är det väldigt mycket rodelbana.
    Ha en härlig söndag!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har, jag hittade hit via Fagerdala blogg. Härligt med dina vårbilder. Här i norr får vi vänta nästan i två månader till innan vi är där.
    Ha det bra. Häls. Hans

    SvaraRadera
  5. Hej Hans vad kul att du hittade hit;) på så sätt hittade ju jag dig med. Vilket otroligt vackert växthus ni har byggt:)) rena drömmen. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera