tisdag 12 september 2017

Uppehåll!

Idag är det exakt två veckor sedan Göran började få besvär med njur o gallsten :( In o ut på akuten o läkarstationen och smärtstillande i både sprutform o som suppar :( En dag "bra" ibland 2 och så smäller det till igen :( Nu är både han o jag urtrötta på detta och undrar hur länge detta ska fortgå? Han ligger o vilar mest hela tiden då han är så vansinnigt trött. Min dator har dessutom nu givit upp så detta blir mitt sista inlägg på ett tag tills allt ordnat upp sig. Kanske kan jag kommentera på de bloggar som jag följer med telefonens hjälp men vi få se. Just nu har jag ingen lust med varken det ena eller andra, oroar mig för G och lider med honom. Kommer troligtvis vara inne på fb då o då så het borta från omvärlden blir jag inte :) Förbereder mig för ännu en natt på akuten då sista medicinen nu är förbrukad :( Måtte detta nu få ett slut. Ha det bra alla så hörs vi förhoppningsvis när G är bra och jag skaffat en ny dator.

23 kommentarer:

  1. Kan dom inte spränga dom stenar som han har.Så gjorde de på min dotter för många år sedan .Sänkte henne ner i ett vattenbad och sköt laser eller om det var ultraljud.Före hade en klantig läkare försökt pilla ut stenen som hon hade och då fastnade den i urinröret istället.Då blev dom ju tvungna att göra något.Hoppas han kan få hjälp nu.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Usch så trist. Det låter verkligen jättejobbigt att ha sådana smärtor så läbge. Var iväg i fredag med min DH till doktor och sedan till Röntgen och datortomografi och han hade njursten, men inte så stor 3 mm (+ litet grus) och på väg ut. Penicillin och smärtstillande. Så nu får vi hoppas att att stenen kommer ut så att vi kan åka på vår planerade semester till Kreta.

    SvaraRadera
  3. Men, så jobbigt?! Kan inte Göran få hjälp? Låter alldeles förfärligt att ha så ont. Och så datorn därpå. Jag hoppas verkligen att både Göran och din dator blir avhjälpta även om det är förstås Göran som är prio ett.
    Hoppas att allt ordnar sig till det allra bästa!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  4. Så besvärligt och så onödigt. Det borde väl gå att göra mer? Hoppas G kan få hjälp nu. Hoppas allt ordnar sig.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Så förfärligt! Njursten är verkligen den värsta smärtan. Och man känner sig så hjälplös som "medlidande", minns hur det var när Johan drabbades. Vet ni vilken typ av njursten han har? Det vore bra om man kunde ta reda på det genom att analysera stenar som kommer ut/tas ut, då är det lättare att anpassa kosten så att man förebygger återfall.
    Krama om Göran och hälsa från oss!
    Laila

    SvaraRadera
  6. Fy sjutton! Hoppas ni har bättre sjukvård än här, men nu med de allmänt indragna hyrläkarna lär det vara många som hamnar i kläm innan vården är tillbaka till ordningen. Hoppas förstås att allt löst sig till det bästa vid det här laget.
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Saknar dig här Monne, hoppas Göran mår bättre nu, blir orolig när det inte hörs något!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Usch så jobbigt, hoppas verkligen det har vänt till det bättre.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  9. Jag har inte hängt med händelseförloppet här, men blir ledsen för er skull. Hoppas han är bättre nu, kram på er.

    SvaraRadera
  10. Hur går det för er? Har Göran blivit helt av med besvären nu? Har du fixat en ny dator? Jag bara längtar till våren så att man kan sätta igång. Nu är det bara kallt och kallt och jag har varit småkrasslig sen vi var i Varberg. Kram till er båda!

    SvaraRadera
  11. Lovely blog. Thanks for sharing with us.

    SvaraRadera

  12. I tried this several years ago and had a terrible time with getting all of it to be straight. I eventually made some shorter, some longer and used that layout.

    SvaraRadera
  13. Great information!! I really enjoy reading this article information. Thanks for sharing. The James Firm

    SvaraRadera
  14. Great Post!! Thanks for sharing this informative information. Paradox Consulting

    SvaraRadera


  15. Really nice and informative blog, keep it up buddy…Thanks for sharing.

    clipping path service

    SvaraRadera
  16. This is a very great post and the way you express your all post details that is too good. This Post shared useful information and meaningful life, I'm glad to be reading this article.
    discoverycentre

    SvaraRadera
  17. That's sad post. I really hope everything was okay after this.

    Easily Make Square Brushes in Photoshop

    SvaraRadera