måndag 18 april 2016

En resa till Tyskland :)

 I fredags morse åkte vi till Tyskland med trädgårdsamatörerna Göteborgskretsen TAG. Första inköpsstoppet var Hachmann med alla sina fantastiska Rhododendron bl.a. Här handlades det :) Göran var i sitt esse och även jag hittade lite som jag ville ha, bl. a två dvärglönnar och en Abies koreana 'Kohout's Icebreaker' :)
 En plantskola med mycket fin ordning och fantastiska plantor av både det ena o andra :)
 På lördagen var målet Kiekebergs växtmarknad och här var det full aktivitet från början till slut :)
Lite smått o gott hittade vi där bl.a 7 st Iris sibirica (olika namnsorter), 5 st dagliljor, 3 st Clematis, 1 vit dubbel Agapanthus. En hel del trevliga människor som vi kände träffade vi också här, vilket var himla kul :) Här står jag och pratar sockblommor med en försäljare som hade en hel del av dessa vackra växter :)

9 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft mer än trevligt. En hel del att köpa hittade ni ju också :-))
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så kul att se er (som alltid!). Det var en resa som gav mersmak :-)
    /Christina

    SvaraRadera
  3. Låter som en drömresa!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis i efterskott Nina, var inte hemma så jag kunde gratta dig på fb :( Kram!

      Radera
  4. Så trevligt ni verkar ha med de där aktiva föreningarna ni är med i! Här blir det trädgårdsmässa till helgen men jag antar att du inte tar dig hit?
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Laila, i år åker vi inte men nästa år kanske :)

      Radera
  5. Dessa ställen är ju så populära bland trädgårdsfolk. Själv har jag aldrig varit där och nu skulle jag knappast få plats med särskilt mycket mer.
    Trevlig att ni hittade plantor till er jätteträdgård:-)!

    Ha det så himla gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Dessa ställen är ju så populära bland trädgårdsfolk. Själv har jag aldrig varit där och nu skulle jag knappast få plats med särskilt mycket mer.
    Trevlig att ni hittade plantor till er jätteträdgård:-)!

    Ha det så himla gott!
    /Anja

    SvaraRadera