torsdag 10 december 2015

Bara godis :(

 Igår var syrran o jag i Göteborg och strosade runt o hade det trevligt, när det mörknade begav vi oss till Liseberg. Detta har vi gjort varje år i minst 9 år :) Ibland är det snö och frost, ibland är det barmark o frost och ibland varken snö eller frost, men vi har aldrig haft regn :) Man får en enorm julkänsla att gå runt på Liseberg ändå eftersom det finns ENORMT med konstsnö både här och där. Ljusslingor, tomtar, levande renar och eldfat där man kan värma sig och julmusik i högtalarna :) Det jag tycker är trist dock är att det bara finns ett enda  lotterihjul där man kan vinna något annat än godis :( Ja, lite barnsaker som Lisebergskaniner o grisar men det räknar jag inte. Det är Twist, Daim, Mjölkchoklad, Aladin/Paradis, Toblerone, Fazer, chips etc.etc. Vill man sedan köpa något i julbodarna är det marsipan, brända mandlar, polkagrisar, chokladdoppade bananer, etc. etc. Lite trist tycker jag. Att de dessutom tagit bort Tomtehuset med alla fina tomtar man kunde köpa gjorde inte saken bättre:( Förutom detta var det som vanligt en magisk kväll :) Vi åt en fantastisk middag inne på värdshuset och tog en fika senare på ett annat ställe, var ju tvungen att vila ryggen stup i kvarten
 Som ni ser så kan man inte tro att det på utsidan Lisebergs grindar var +6 grader och inte ett snökorn i sikte :)
 Yvonne, finaste systern :)
 Läckert eller hur?
 Detta fina hjärta köpte jag för jag tyckte att texten "talade" till mig :) Det får stå här, bredvid min fina rumsgran som jag fick av älsklingen i söndags.
Visst är det vackra och tänkvärda ord! 
Nu ska jag strax förflytta min mörbultade rygg ( promenader på stadsgator i timmar känns så här dagen efter;)) till sjukgymnastiken, ska träffa en ny sjukgymnast som ska ge mig nya ryggövningar att träna på. Klockan tre ska jag vara och träna i varmvattenbassäng (35 grader) så i morgon kan jag nog inte röra mig alls Nu hoppas jag att jag ska kunna bli bättre i ryggen så att jag kanske slipper operation till våren :) Ha det gott alla!!

5 kommentarer:

  1. Tycker du är fantastisk, som trots att du vet att du får betala dyrt med värk, ändå kommer iväg på upplevelser.....
    Ha´t himla gôrgôtt i varmvattnet
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut. Hoppas jag kommer dit. Vill så gärna se alla ljusen.
    Håller tummarna för att din rygg skall bli bättre.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härliga stämning! Kan man få hem ett sånt där träd? ;)

    SvaraRadera
  4. Alldeles underbart att läsa hur du och din syster trivs i varandras sällskap och har fina stunder ihop. När jag gnäller för någon att jag är så avis på alla som har ett alldeles eget syskon får jag ofta höra att det är inget att ha - de är ändå inte vänner som vuxna.Men, du har det precis som jag skulle ha det OM jag bara hade en syster eller brorsa;-))!

    Javisst är det fina ord i det vita hjärtat!

    Kram, Anja

    SvaraRadera
  5. Alldeles underbart att läsa hur du och din syster trivs i varandras sällskap och har fina stunder ihop. När jag gnäller för någon att jag är så avis på alla som har ett alldeles eget syskon får jag ofta höra att det är inget att ha - de är ändå inte vänner som vuxna.Men, du har det precis som jag skulle ha det OM jag bara hade en syster eller brorsa;-))!

    Javisst är det fina ord i det vita hjärtat!

    Kram, Anja

    SvaraRadera