torsdag 26 februari 2015

Nisse är klar för ugnen :)

Nu har jag gjort färdigt Nils Holgersson på Akka:)  Kommer ni ihåg att jag var på keramikkurs i slutet av september hos Linda i Kareby? På grund av olika omständigheter har vi inte träffats för att glasera våra alster förrän i går kväll, då var det bara jag o Monica som kunde resten kommer på andra dagar :) Nu är min Nils på Akka klar och ska bara in i ugnen en sista gång och då kommer han förhoppningsvis ut hel med röd luva i stället för rosa :)
 Dessa två "ändknoppar" har jag doppat i järnoxid och de är också klara,  fågelbaden i bakgrunden ska jag åka och fixa en annan dag, det blev lite för sent i går :)
 Vår "fröken" Linda och den andra Monica :)
 Här är ett av Monicas alster, det kommer att bli så spännande att se hur det kommer att bli efter bränning. Det är ett fågelbad och de lila glaskrosset (som blir ofärgat genomskinligt) samt de olika glaskulorna kommer att smälta i bränningen till ett "hav" i olika grönblå nyanser :) Häftigt va?
Linda tog ett foto av mig, när hon satt o lekte med min kamera :) 

7 kommentarer:

  1. Hejsan

    Lera är kul material. Gick själv och drejade lite som ung. Så gillar jag figurer i lera........men mest människofigurer.

    SvaraRadera
  2. Den blev fin Monne! Håller tummar o tår att den klarar sista bränningen.
    Hade inte haft nåt emot att varit där själv.... Men den senaste renoveringen nafsar fortfarande i min plånbok...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Imponerande "skulptur" av Akka och Nils! Keramik är ett härligt material men ganska svårt ocksåHoppas bränningen går bra!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  4. Linda har utbildat många i keramikens konst! Di alster ser jättefina ut! Vad duktig du är Monne.
    Bilden på dig är så fin att om jag vore du skulle jag byta profilbild...;-)! (Ursäkta att jag tar mig friheter att lägga mig i!)

    Ha en fin helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. HÄRLIGA foton och fin keramik :) känner själv för att börja skapa med händerna inte samma vid datorn haha

    Jag bjuder till Tävling idag:)

    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera