fredag 24 oktober 2014

Skor o rosor!

 Nyponen från rosen 'Coral Dawn' är riktigt vackra i år och lysande orangeröda:) Det är trevligt att fästa blicken på dem istället för på regnet som öser ner. Nu har det regnat sedan i onsdags och det är så mörkt o grått så att man måste ha ljuset tänt i princip hela dagen:( Inte har vi kunnat göra färdig gabionmuren heller men jag hoppas att vi kan få lite bättre väder nu i helgen:) I förmiddags gick strömmen och det blev ännu mörkare inne och eftersom jag inte visste hur länge den skulle vara borta åkte jag iväg en stund och tittade i affärer i Stenungsund :) Investerade i ett par nya sportskor vilket var på tiden då de gamla är 10-15 år gamla :) Nu ska jag fredagsstäda lite, det är skönt att sätta sig i tv-soffan på fredagskvällen när det är undanplockat o dammsugaren svept genom rummen:)
 En annan färgklick att fästa ögonen på är Cornus kousa chinensis, nu är den nästan som allra vackrast.
Överraskade mig själv med lite rosor det tyckte jag att jag skulle ha:) Ha en trevlig helg alla!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på nyponen!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Blev så glad när jag såg väderleksrapporten förut.... Sol på väg i veckan o även temperaturen skulle krypa upp en bit igen <3
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Nypon är fina och titta på där de sitter på sina buskar. Jag och min fru plockar, torkar och gör soppa av dom....nja inte jag som gilar soppan utan frugan....men plockar gärna.

    SvaraRadera
  4. Vackra nypon! Jag har rosen också men kan inte se några nypon än. För en vecka klippte jag dessutom en stor kvist med både utslagna och knoppar.
    Ja, vad 17 ! Det är så mörkt att snart får man ha pannlampa för att orientera sig utomhus i trädgården ;-)))!

    /Anja

    SvaraRadera