torsdag 24 juli 2014

Röda trådar :)

 Den här jätteprästkragen (Leucanthemum) köpte jag på Botan förra året och den måtte trivas för du milde vad den har växt till sig:) Namnsorten heter 'Real Dream'
 I rabatten "Lilla Japan" har hostan 'Paradise Beach' slagit ut sina vita blommor. Mycket vacker!
På en bussresa förra året köpte vi den här Echinacean (Solhatt) på en plantskola, nu slår den ut sina blommor flera veckor tidigare än normalt. Den heter 'Summer Cocktail' 
Kom på en "röd tråd" när jag tog kvällsrundan med kameran och tyckte att man nästan kan "skapa" en liten historia med hjälp av de olika namnen på växterna :) Här kan man alltså säga (om man fritt översätter de engelska namnen) att: En "Riktig Dröm" skulle vara att i denna, nästan tropiska värme ligga på en "Paradis Strand" med en av isbitar klirrande "Sommar Cocktail"  - Skulle kunna komma på hur många "röda trådar" som helst, hahaha  tror att värmen slagit ut min hjärna :)

6 kommentarer:

  1. Kul med din röda tråd! Såna utflykter gör min gärna min hjärna också.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Fyndigt Monica! Men för egen del håller tankarna runt en och samma tråd: Måtte det bli regn!
    SMHI har som svar till mina "böner" lovat HAGEL!, häftiga regnskurar med åska i morgon.
    Men snälla SMHI! Det var intre så jag menade. Du håller väl med mig Monne ;-)? /Anja

    SvaraRadera
  3. Jo Anja, regn vill jag jättegärna ha men hagel? NÄÄÄ :)

    SvaraRadera
  4. 'Paradise Beach' blommar här också. Den hostan är jag väldigt förtjust i. Kul tråd!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej

    Vad jag förstår så är ditt stora intressen "blommor" :) Vilken är din absoluta favoritblomma?

    SvaraRadera