tisdag 10 juni 2014

Kvavt!

Idag har det nog varit rekord i värme, i alla fall den här tiden på året. Trodde jag skulle dö av värmeslag när jag var hos sjukgymnastiken :) Växterna ser faktiskt lite lidande ut och regnet som kom i fredags är mer eller mindre redan upptorkat i rabatterna :( Glömde att kolla termometern i dag men nu 18.30 är det 28 grader i skuggan. Just nu har solen gömt sig bakom ett moln och jag undrar om det inte blir åska för det är kvavt som sjutton, tur att jag kan ställa mig i en kall dusch en stund :)

4 kommentarer:

  1. Låter väl varmt. Ser så fint ut på bilden!
    Här är mer lagom. Regn vräkte ner igår, 7 mm på lika många minuter. Det mesta i trädgården klarade skyfallet bra. Gräset växte flera centimeter.

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Lika varmt här. Jag har mest hållit mig inomhus i svalkan och nästan fått en varmchock varje gång jag behövt sticka ut näsan.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. ....fast nu,23.30 är det underbart! 21 grader, vindstilla. Luften fullt av dofter. Jag städar köket nu ;-), katterna springer ut och in genom öppna fönstren./Anja

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Ja det har varit stekande sol och varmt här också. Upp till 38 grader i skuggan. Det var missvisande på morgonen så jag tog på långbrallor och stack till jobb. Senare på dagen blev det så varmt så jag ångrade klädvalet....haha...men men.

    SvaraRadera