måndag 29 oktober 2012

Göksäter.....................

 ..........Orusts Ullared, Gökis, Botique Koko ja kärt barn har många namn:) då det i morse var ett riktigt ruskväder när vi vaknade så fick jag för mig att jag skulle åka och köpa lite tyg till en tunika:) Nu syr jag hellre än bra men de byxor som jag använder mest är faktiskt de som jag syr själv:) Väldigt praktiska med resår i midjan eftersom jag alltid har något utanför linningen så fungerar det jättebra:) Dessutom kan jag få byxor i vilken färg jag vill och i den längd jag vill:) Men nu fick jag för mig somsagt att sy en tunika, har börjat och vi får se hur det går;) Tyger och sytillbehör här är ju tack o lov billigt så skulle det bli katastrof så...
Det ösregnade och då är det alltid en massa människor där som vill hitta på något kul:) Svårt att se på denna bilden men det var inte lätt att få en parkeringsplats.

 Här är ena delen av tygavdelningen, tittar man sedan åt höger så ser det ut så här........
......massa tyger, färdiga gardiner och kappor. Gardintillbehör som nog inte finns billigare någonstans, så ska du ha gardinstänger och liknande ska du köpa dem här;) Alltid kul att gå omkring på Gökis och shoppa;)

2 kommentarer:

  1. Det lät som en kul utflykt, och roligt att kunna fixa lite innejobb. Trädgårdsvädret är ju inte precis lockande..... ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att ta en tur till Göken.
    Duktigt av dig att sy själv, jag gillar att sy och har ett par projekt på gång men tiden räcker sällan till.
    Idag blev det inget alls gjort efter jobbet, fastnade i soffan.

    SvaraRadera