måndag 25 juni 2012

Mer klematis!

 Idag har det inte varit några regnskurar, det har regnat konstant istället;( så det blir ingen ogräsrensning för mig inte. Visar några bilder på mer klematisar i stället;) Clematis integrifolia 'Juuli' en stor favorit som blommar från midsommar till långt fram i oktober- november:)
Den här är köpt som C. macropetala 'Pink Princess' men det är det inte eftersom den blommar nu. Troligen en Hagley-hybrid.
 Clematis 'Piilu' kan ibland blomma med dubbla blommor om man klipper den fifty-fifty, alltså då blommar den med dubbla på fjolårsved och med enkla på årsskotten men jag har klippt ner den helt och den blommar ändå med dubbel blomma:))
Det här är Clematis 'Proteus' (Patensgruppen) och den här blomman är enorm säkert 20 cm:) Nu ska jag fixa till lite lunch för äta behöver man ju vare sig det regnar eller inte:))

4 kommentarer:

  1. Her regner det uavbrutt idag. Så da er gleden stor ved å se på vakre klematis:)

    SvaraRadera
  2. Vackra klematisar. Efter dagens ihärdiga regnande så hoppas jag att mina blommor på klematisen sitter kvar...har bara en som blommar ännu.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Jättefina klematisar igen. Jag är avundsjuk på dem :) /Mimi

    SvaraRadera
  4. Men så fina de är!!!!!
    Helt underbara!

    SvaraRadera