fredag 18 maj 2012

Ogräsvarning?

Idag har det varit solsken hela dagen men inte så varmt dock, men man får vara glad för det lilla:) Blåfloxen (Phlox divaricata) har i alla fall slagit ut och doftar underbart:) En väldigt trevlig mattbildande flox som inte blir högre än 30 cm och blommar maj-juni. Hoppas inte att det är "ogräsvarning" på den så att den sprider sig hej vilt, planterade den förra året så jag vet ju inte riktigt än hur den uppför sig. Men söt är den:)
Mera blått - Blåregnet (Wisterian) är fullkomligt översållat av knoppar, har aldrig sett sådana mängder förut så det ska bli spännande att se hur det blir när det slår ut:)
Actinidia kolomikta (Kameleontbuske) är en buske som jag gillar mycket:) Man får hålla efter den hela tiden annars "sticker" den snart iväg, men att låta den klättra i en portal eller liknande är häftigt för den täcker in snabbt.

2 kommentarer:

  1. Så fin phloxen är, den skulle gärna få sprida sig här:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det är ogräsvarning för floxen här uppe i norr, men en bloggkompis har den i USA och där sprider den sig glatt :-)

    Blåregn har jag men det fryser ned varje vinter så några blommor lär jag aldrig få se, men bara det att den överlever här är ju smått fantastislt :-) :-) :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera