fredag 2 december 2011

Oemotståndliga skönheter!

Nu börjar den första av mina fem olika amaryllisar att blomma:) Eftersom jag älskar vitt i inredningen så har jag även vita amaryllisar:) Fast alltså inte enbart:) Den här har hela tre stänglar, så den blir nog maffig när alla klockorna är utslagna. Tredje knoppen kommer nog inte att blomma förrän de andra två vissnat men då blir ju blomningen å andra sidan längre:) Jag sparar nu för tiden aldrig på de överblommande lökarna utan köper nya varje år. I år hade vi tur att plantagen reade ut många av sina lökar. 70 % drogs av i kassan och det tackar man ju inte nej till för sådana här pampiga skönheter är oemotståndliga tycker jag:)






En annan oemotståndlig skönhet är min lilla pussgurka Ayla:) Här sitter hon - lite yrvaken i soffan:) Den 2 maj fyllde hon 15 år. "Långkuddarna" som ni ser sydde jag härom dagen och de blev jag nöjd med:)



5 kommentarer:

  1. Nu blev jag amaryllissugen! Det får bli en vända till Ulriksdal i helgen. Vilket fynd du gjort med så många knubbiga stänglar!
    Ayla ser ut att vara 15 månader i stället för 15 år! Urgullig!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Ja de är juléns stjärnor tycker jag.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  3. Jag köpte min lök lite för sent i år...varför sparar du inte dina Amaryllis-lökar? Är det svårt att få liv i dem... ett år senare? Vilken söt liten katt flicka! När jag ser henne, så oskylldig...så blir jag helt mjuk i hela kroppen...hon är lik min Gracie...altså...deras sätt att titta på en och försöka säga nåt som vi inte förstår ...för vi är ju inga katter...:o)
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  4. Ayla är en verklig skönhet :-)

    Inga amaryllisar i år för mig, kanske någon azalea men jag har ingen plats för något i år :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin katt :-) Och amaryllisen med tre stänglar - det blir verkligen imponerande vackert :-)Mina amaryllisar har bara blad än så länge (har inte riktigt lärt mig när det är dags att plocka fram dem ur källar-vilan, sist blommade de nån gång i februari...)

    Ha en fin helg!
    Annika

    SvaraRadera