torsdag 9 juni 2011

Det är så typiskt!

Har försökt att snygga till lite i rabatterna i dag eftersom vi skulle få besök från Danmark. Det var ett trädgårdssällskap på ca 50 personer som kom i en buss vid femtiden, då började det att regna igen:)) Det har regnat i princip hela dagen, ibland lite och ibland mycket men det har inte varit långa uppehåll och absolut ingen sol. Försökte piffa till det lite med några irisar och rödbladig smällspirea i Lindas (Trädgård.......drakar och lite annat) fina kruka:)
Regnet fortsatte under hela besöket men det var tappra besökare som gick omkring i trädgården i alla fall;) Så mycket positivt och snälla saker som de hade att säga om vår trädgård och min keramik värmde mitt hjärta:)) Det kommer jag att leva på länge. Nu har de åkt vidare på nya äventyr och kan ni tänka er.......... NU SKINER SOLEN:)))) Typiskt va!!!!

9 kommentarer:

  1. Haha, ja, det var typiskt! Regnet har nog kommit hit nu, för det vräker ner. Inge roligt att gå på trädgårdsvandringar i sådant väder (eller att jobba) men man får x-tra fina bilder i regn tycker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Bättre sent än aldrig :-))
    Tack för igår.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Åhh jag vill också hälsa på i din trädgård. Får vem som helst komma? Även tokiga Smålänningar?
    Här skulle jag klippt gräs och grävt klart en rabatt,men icke. Regnet har stått som småspik sedan jag kom hem.Får se det positiva i att klippa gräset 2 dagar senare än tänkt. Det blir gräsklipp till köksträdgården;)

    SvaraRadera
  4. Livsnjutaren: Du är så välkommen att besöka oss:)) Hör av dig innan bara:))

    SvaraRadera
  5. Visst är det typiskt men å andra sidan, är man på trädgårdsbesök så glömmer man av att det regnar, man njuter av allt fint man får se :) Dessutom framträder växternas färger och bladverken blir undersköna i regn :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Tack underbara,det gör jag gärna.

    SvaraRadera
  7. Regn eller sol, din trädgård är sevärd i alla lägen! Jag håller på att köra av vägen varje gång jag kör förbi, särskilt nu när era rhododendron blommar så intensivt.
    Mera regn idag ser det ut som...
    Ha en god fredag!(nu håller jag tummarna för att det ska gå att publicera)

    SvaraRadera
  8. Hurra det funkade! Jag följde ett litet råd jag fick och klickade bort bocken i rutan med "fortsätt vara inloggad" när jag loggade in. Och genast gick det bra!

    SvaraRadera
  9. Visst är det bättre om det inte regnar men jag tror att gillar man att titta på trädgårdar så gör man det även i regn//Britt

    SvaraRadera