lördag 18 december 2010

Mer hyacinter!

Idag har det snöa mer eller mindre hela dagen. Vi har varit och handlat i vår lokala affär och där var det uppdukat julbord till kunderna;) Jag köpte ett par hyacinter till som jag satte i denna ampel tillsammans med en liten ljusslinga som går på batteri:) Tänkte "fodra" ampeln med mossa men i brist på sådan tog jag silverfärgat tårtpapper, vattna behöver man ju inte eftersom all näring finns i löken:) Nu har jag lagt in sill och efter att vi ätit lite mat ska jag sätta mig med en bok, lite rött och tända alla mina ljuslyktor och njuta medan älsklingen ser på handboll:)

3 kommentarer:

  1. Väldigt sirligt och vackert! /Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  2. Vackert!
    Alla mina hyacinter står i garaget men i morgon skall de få flytta in.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. ÅÅhhhh så fint det blev!!!!!
    Ampeln är supersöt!
    Linda

    SvaraRadera