måndag 18 oktober 2010

Vilket fenomen!

Idag vaknade jag klockan 7.24:) Jag har rätt så invanda rutiner så det blev som vanligt - In på toa sedan rakt in på "kontoret" för att starta datorn därefter ner i köket med tre katter runt fötterna som ska ha en burk tonfisk i vatten och torrfoder. Under tiden de äter sätter jag på kaffe och sedan går jag tillbaka till kontoret och datorn:)) Måste ju kolla lite:) Satt och surfade runt lite när jag tänkte att NÄ nu går jag ner och gör frukost och DÅ mina vänner DÅ såg jag ut genom fönstret och en nästan overklig dager mötte mig. Det var inte så när jag gick upp och det var inte så när jag satte mig vid datorn och det är inte ens så längre. Det varade i ca 10 minuter bara. Som om någon lyst över jorden genom en enorm orange tygbit. Sådan dager kan det bli ibland på sommaren precis innan ett oväder men inte så här kraftigt orange. Lite svårt att återge färgen direkt men det är rätt nära.
enorm
Ser nästan ut som om jag har manipulerat bilden men det har jag inte.) Kolla den mörkblå himmelen.

6 kommentarer:

  1. Härligt, som ett orange filter över verkligheten. Läckert att du hann få fram kameran!

    SvaraRadera
  2. Vilket häftigt ljus. Skoj att du lyckades fånga det på bild.

    Ha en riktigt bra dag, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Det där var läckert.Vilket ljus.Härligt.

    SvaraRadera
  4. Wow va fint! vilken tur att du tittade ut genom fönstret! :)

    Ha en bra dag!
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Det ser riktigt häftigt ut, villket ljus.
    Mariana

    SvaraRadera