fredag 19 februari 2010

Klockan klämtar för våren!

Jag gillar vindspel väldigt mycket, den lite dova klangen från detta är underbar tycker jag. Lite granna som om man hör kyrkklockor på långt håll eller kanske klockan från ett tibetanskt tempel. Jag är på inget sätt religiös men just detta ljudet gör mig lugn och glad. Så glad som man nu kan bli den här vintern:) Full snöstorm och -7 grader gör ju ingen glad egentligen men vindspelets mjuka dingelidong får mig att tänka på sommaren om jag blundar.

Här är en bild på samma vindspel förra sommaren. Visst ser det helt sagolikt, underbart ljuvligt ut? Ni hör väl klangen och känner doften från rosorna. SNART SÅ!!!!!!!!
Ha en trevlig helg allesammans!

8 kommentarer:

  1. Ert vindspel har verkligen ett vackert ljud. Tur att det inte var idag jag skulle ut till dig.
    Måste haft handbromsen i
    när det luktade bränt ;-)Bra kvinnor reder sig själva.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också vindspel, fast de brukar gå sönder efter ett tag. Snörena slits när det blåser för mycket. Förra året spanade jag efter vindspel i varenda butik men hittade inte något som jag (eller plånboken) gillade, så det är tyst hos mig...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också vindspel! Tyvärr klagade grannarna på att det alltid "klonkade" hos oss...
    Synd. Nu hänger det inne i balkongrummet istället - symboliken finns där i alla fall.
    Underbara bilder! Spec. sommarbilden...

    SvaraRadera
  4. Hej Lillemor kul att du tittade in här:) Vi har "turligt" nog inga nära grannar som vi kan störa så här "klonkar" det lite överallt.

    SvaraRadera
  5. Jag känner inte samma optimism som dej jag tror det dröjer länge innan vi ser någon ändring på detta. men det var en fin sommar bild.
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Hej :) Det är alltid så mysigt att titta in här hos dig och läsa, min lästid finns på helgerna och nu sitter jag med kaffekoppen medans snöstormen yr därute, har redan varit ute och skottat fram bilen och kört dottern till jobbet för inte går det spårvagnar idag :)

    Vindspel är mysigt, jag har ett av bambu som spelar alldeles lagom, det "klonkar" mer än spelar ;)

    Ricin har jag haft och den är så läcker! Var lite svår för mig att ha i rabatt men i kruka passar det ju bättre - bra tips :)

    Snöklocka är ju alldeles underbar! Har ett par som jag hoppas blommar även i år. Har du sett alla som finns i Botaniska? jättevackert!

    Ha nu en trevlig helg, trots all snö... du har ju din egna gröna oas att njuta av :)

    SvaraRadera
  7. Detsamma hos mig. Lyckades få tag i ett vindspel med den mest mjukaste klingeli klang förra våren och nu hänger den i syrenbusken och klingar sorgset för öde vit trädgård....

    SvaraRadera